Ya Allah aku bersyukur...

Pagi...
Keadaan macam biasa..so keje macam biasa..jam 9am perut lapar bebenar..sampai menggigil seluruh badan..so melantak ikan keli sambal cili padi dengan kuah sup ajer..walaupun tak selera tapi kena makan juga untuk tenaga..

Tengah hari..
Dalam jam 11.30am..badan dah mula rasa semacam..tekak rasa pahit-pahit...kepala rasa ringan..abis kelas pergi ke kantin, mencari teh o panas..memang standard pokcik kalau demam minum teh o ajer..namun kak lela,kak yah dan bini pokcik pakso makan panadol sanauber..terang-terang pokcik cakap yang pokcik tak suka makan ubat jika sakit..tak pasal-pasal kena makan jugak..perg rasanya seksa..

Hari ni pokcik balik awal sebab memang badan rasa lain macam dah..balik umah then tido.

Malam..
Kesan ubat tadi dah makin hilang..badan rasa seram sejuk..semua urat-urat rasa sakit..kepala makin pening..tekak jangan cakap la..payau ajer..selsema datang menyerang hidung..terpaksa bernafas gunakan mulut ajer..keadaan memaksa pokcik makan ubat juga..so pokcik telan 4 biji panadol sekali gus...nampaknya sampai sekarang tidak banyak perubahan yang berlaku....adakah malam ini pokcik dapat tido lena??hanya Allah yang ketahuinya..

Ingatlah setiap penyakit yang datang sebenarnya adalah ujian kepada kita..setiP penyakit yang Allah berikan adalah tanda Dia sayang pada kita..

Ya Allah aku bersyukur dengan setiap apa yang Engkau berikan padaku..subahanallah,walhamdulilah,allahuakhbar..

0 comments: