Cara Tingkatkan Trafik Ke Blog

Entry ini PokCik copy daripada merepekgila.blogspot. PokCik copy supaya ia boleh sihare dengan sesiapa yang nak baca. PokCIk copy entry ini adalah sebab nak ikut apa yang dicadangkan ini. Hope berjaya la nanti. Al maklum la PokCik ni baru jugak dalam proses paham memahami dengan benda-benda macam ini.

jom layan


Terdetik hati untuk berkongsi kepada pembaca/pengunjung tentang tip-tip ataupun cara tingkatkan trafik ke blog dengan cara mudah. Ramai para blogger yang baru bertumbuh kurang mengambil berat tentang trafik blog ni . Main taip aje apa yang rasa nak luah .

Sesungguhnya tidak semua pekara yang kita boleh berkongsi di blog / alam maya . Ada limitnya juga. Persoalanya sekarang macam mana nak dapat trafik tinggi setiap hari ?

1. Join Contest / Segmen 
- Memang berkesan dengan cara join segmen/contest ni . 'Alah kalau join pun bukannya nak menang' . Motif masuk contest/segmen semata-mata nak menang saja? Tukarlah niat anda lain ye. ;) . Faedah dia banyak kalau join contest/segmen ni .

- Merapatkan lagi silaturahim antara para blogger , boleh kenal-kenal dengan rakan blogger yang lain. Di samping itu bolehlah tarik trafik masuk ke blog kita, siap ada backlinks lagi tu (hehe)

2. Ping Entri di mana-mana sahaja
-Rajinkan diri tu ping entri di mana-mana selepas update tu . Mahupun di facebook,twitter,dan busuk ping dan seangkatan denganya lah . Tapi pingje.org menjadi pilihan wa yang tetap sebab trafik yang masuk memang masyuk gila (hehe)

3. Blogwalking
- Blogwalking ni memang jantung hati trafik blog lah . Kalau tak blogwalking ke blog orang lain, sudah pasti blog anda tak akan hidup . Bila blog tak hidup mulalah nak merungut yang takda siapa yang masuk blog .


Mana yang penting yer?.......Flower atau orang memberi feedbacak pada entry kita?....
cer citer sikit pada sesiapa yang faham




 

7 comments:

SITI said...

biasanya yg bagi feedback lagi bagus. sebab dia mungkin baca keseluruhan entri kita. kalau follow ni, mungkin ada yg saje2 nak tambah bilangan follower. hehe. anirahazuri.blogspot.com

Anonymous said...

ini kira basic utk newbie la..tq sharing..

Unknown said...

yang banyak komen lg best kot :)

Abam Kie said...

salam. dah ikut pun tip2 ni. tq

Syafiq Ajis said...

salam.. tips ni dah biasa diguna pakai. jika inginkan tips dari blogger otai seperti fuh.my , anda boleh ke forum Komuniti Blogger Malaysia

Riya said...

Tq for the info..hehe..:D

izie said...

thank you Pokcik sbb sy ni off and on...dah lama tak aktif so skrg nak aktif balik.