Guru Dibelasah

Ini bukan cerita kosong..ini kebenaran..yang masuk media tak sebanyak yang hakikatnya..tahun lepas pokcik ada megadap kes macam ini...

What ever pokcik tak paham kenapa ianya boleh terjadi..nak salah kan cikgu tak boleh..nak salahkan budak pun tak boleh..kata putusnya sehingga hari ini pun tak boleh dibuat..so kes senyap..

Dalam kes ini pulak memang nampak sangat faktanya..namun hakikatnya kita sendiri tak boleh nak cakap sebab bukan kita yang dok tang situasi..media standart la..benda macam ini memang boleh tarik orang beli paper mereka..

What ever perbuatan budak ini memang salah dan dalan undang2 disiplin sekolah memang dah termaktub...so kena key in data dalam sistem salah laku murid..tiDak boleh mengata,megumpat pihak sekolah atau wrganya didalam media sosial..sebabnya ada undang-undang ini adalah kerana perbuatan ini menjatuhkan maruah sesebuah organisasi..organisasi sekolah melibatkan murid,guru,staf,pekerja kebersihan dan mana-MAnA individu yang bekerja atau berkhidmad di sesebuah sekoLah.

Kepada budak ni..nasihat pokcik 1 aje..belajar sikit adap..sebab tak ada adaplah..  semua masalah boleh selesai...

1 comments:

Farah Waheda Wahid said...

jangan main2 dengan anak murid sekarang, tugas seorang guru menjadi lebih mencabar dengan anak2 sekarang kannn???