Demokrasi adalah merupakan satu cara kita bebas bersuara dan dapat menerima sesuatu pendapat dan pandangan mengikut kesesuaian masa dan keadaan semasa.......Begitu juga didalam mengurus dan mentadbir sesuatu organisasi....
Diplomasi adalah pertimbangan terhadap sesuatu pekara....Pekara ini juga memainkan peranan penting didalam kemajuan dan pembagunan sesuatu organisasi.....
PokCIk dah mengadap benda ini lama dah....Mengapa perlu bersikap ego dengan mementingkan diri.....lebih-lebih pihak pentadbiran.....Semua orang yang dah lama bekerja tahu apa itu Peraturan.....namun ada dalam sesetengah pekara dan isu pentadbiran haruslah memilih jalan yang terbaik didalam memastikan sesuatu kejayaan itu diperolehi.....
Demokrasi dan diplomasi memang penting namun ada masanya ia akan menyusahkan jika digunakan pada keadaan yang tidak kena masanya.....Tak salah jika Pihak atasan bersikap demokrasi didalam mendengar pendapat dan pandangan orang bawah...Bukan semua orang atas tahu buat kerja orang bawah......ini hakikat.....
Diplomasi pula memang satu prinsip yang harus dipegang oleh semua pihak...namun adakah semua tahu menggunakannya dengan baik dan bijak......
Fikir-fikirkanlah......Kekuatan sesuatu organisasi lebih banyak bergantung kepada kerja kumpulan daripada kerja perseorangan.....jadi sesiapa yang menjadi pentadbir haruslah bijak didalam menangani setiap masalah orang bawahannya.....Bukan senang nak jadi pentadbir......
Hari yang cukup Membegangkan......ini semua pasal birokrasi yang tak kena tempat......
Diplomasi adalah pertimbangan terhadap sesuatu pekara....Pekara ini juga memainkan peranan penting didalam kemajuan dan pembagunan sesuatu organisasi.....
PokCIk dah mengadap benda ini lama dah....Mengapa perlu bersikap ego dengan mementingkan diri.....lebih-lebih pihak pentadbiran.....Semua orang yang dah lama bekerja tahu apa itu Peraturan.....namun ada dalam sesetengah pekara dan isu pentadbiran haruslah memilih jalan yang terbaik didalam memastikan sesuatu kejayaan itu diperolehi.....
Demokrasi dan diplomasi memang penting namun ada masanya ia akan menyusahkan jika digunakan pada keadaan yang tidak kena masanya.....Tak salah jika Pihak atasan bersikap demokrasi didalam mendengar pendapat dan pandangan orang bawah...Bukan semua orang atas tahu buat kerja orang bawah......ini hakikat.....
Diplomasi pula memang satu prinsip yang harus dipegang oleh semua pihak...namun adakah semua tahu menggunakannya dengan baik dan bijak......
Fikir-fikirkanlah......Kekuatan sesuatu organisasi lebih banyak bergantung kepada kerja kumpulan daripada kerja perseorangan.....jadi sesiapa yang menjadi pentadbir haruslah bijak didalam menangani setiap masalah orang bawahannya.....Bukan senang nak jadi pentadbir......
Hari yang cukup Membegangkan......ini semua pasal birokrasi yang tak kena tempat......
0 comments:
Post a Comment