LAPORAN ANALISIS 1
Ringkasan Pemarkahan:
Gambar keadaan/situasi/fenomena/senario = 1 mrkh
Huraian keadaan/situasi/fenomena/senario = 1 mrkh
Laporan analisis berkualiti = 3 mrkh
Jumlah = 5 mrkh
Keseluruhan: 4 m.pelajaran x 5 mrkh = 20 markah
Tarikh Akhir Hantar Tugasan : Minggu 10
LAPORAN ANALISIS 2
Perbandingan Kurikulum Mengikut Era (20%) Pelajar diminta memilih 1 (SATU) disiplin/matapelajaran yang terdapat di peringkat sekolah rendah diMalaysia. Pelajar diminta membandingkan disiplin/ mata pelajaran tersebut mengikut era Kurikulum Lama
Sekolah Rendah (KLSR), Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR) dan Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) aspek-aspek daripada:
i. dimensi horizontal (skop/liputan, kesepaduan/integrasi dan imbangan)
ii. dimensi vertikal (urutan/sekuen dan kesinambungan/ kontinuiti)
Pelajar juga diminta memberi pandangan/ulasan dan cadangan masing-masing berkaitan disiplin/matapelajaran tersebut.
Tarikh Akhir Hantar Tugasan : Minggu 10
Kurikulum & Pengajaran Bersifat Kontekstual (20%) Pelajar diminta mengenal pasti 4 (EMPAT)
keadaan/situasi/fenomena/senario yang terdapat dalam masyarakat/persekitaran dan rakamkan gambarnya.secara statik (bukan video). Pelajar diminta menganalisis keadaan/situasi/fenomena/senario dalam gambar tersebut untuk dikaitkan dengan 4 (EMPAT) disiplin/mata pelajaran yang diajar di sekolah rendah.
keadaan/situasi/fenomena/senario yang terdapat dalam masyarakat/persekitaran dan rakamkan gambarnya.secara statik (bukan video). Pelajar diminta menganalisis keadaan/situasi/fenomena/senario dalam gambar tersebut untuk dikaitkan dengan 4 (EMPAT) disiplin/mata pelajaran yang diajar di sekolah rendah.
Analisis adalah berkaitan:
i. penjelasan kepada keadaan/situasi/fenomena/ senario dalam
gambar tersebut;
ii. topik/subtopik apa yang terdapat dalam tiap-tiap disiplin/mata
pelajaran yang dipilih yang berkaitan dengan keadaan/situasi/fenomena/ senario tersebut (sila
nyatakan dengan tepat dengan merujuk Sukatan Pelajaran/Huraian Sukatan Pelajaran/ Dokumen
Standard Kandungan/Dokumen Standard Pembelajaran);
iii. huraian bagaimanakah keadaan/situasi/ fenomena/ senario
dalam gambar dapat dikaitkan dengan
pengetahuan/kemahiran/nilai yang terdapat dalam topik/subtopik
tersebut;
iv. cadangan tindakan/aktiviti yang boleh dilakukan dalam
pengajaran dan pembelajaran topik/subtopik tersebut ke arah menambah baik keadaan/situasi/ fenomena/senario
yang terdapat dalam gambar.
Ringkasan Pemarkahan:
Gambar keadaan/situasi/fenomena/senario = 1 mrkh
Huraian keadaan/situasi/fenomena/senario = 1 mrkh
Laporan analisis berkualiti = 3 mrkh
Jumlah = 5 mrkh
Keseluruhan: 4 m.pelajaran x 5 mrkh = 20 markah
Tarikh Akhir Hantar Tugasan : Minggu 10
LAPORAN ANALISIS 2
Perbandingan Kurikulum Mengikut Era (20%) Pelajar diminta memilih 1 (SATU) disiplin/matapelajaran yang terdapat di peringkat sekolah rendah diMalaysia. Pelajar diminta membandingkan disiplin/ mata pelajaran tersebut mengikut era Kurikulum Lama
Sekolah Rendah (KLSR), Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR) dan Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) aspek-aspek daripada:
i. dimensi horizontal (skop/liputan, kesepaduan/integrasi dan imbangan)
ii. dimensi vertikal (urutan/sekuen dan kesinambungan/ kontinuiti)
Pelajar juga diminta memberi pandangan/ulasan dan cadangan masing-masing berkaitan disiplin/matapelajaran tersebut.
Tarikh Akhir Hantar Tugasan : Minggu 10
0 comments:
Post a Comment