Tugasan 1:
Proses dan perkembangan pembelajaran bahasa dan 2M adalah satu proses yang berterusan (continuous. Secara terperinci huraikan Perspektif Pendekatan Kaedah Gabungan Bunyi Kata (KGBK) dari perspektif:
a. Teori dan konsep
b. Langkah-langkah menggunakan KGBK
c. Kekuatan dan kelemahan KGBK
d. Isu dan cabaran KGBK
Tugasan 2:
Kaedah Gabungan Bunyi-Kata (KGBK), iaitu pendekatan yang menggabungkan pendekatan abjad-fonik (bunyi) dan pendekatan seluruh perkataan. Pilih satu kemahiran mengajar perkataan suku kata dan hasilkan satu modul mengajar yang lengkap menggunakan KGBK yang mengandungi:
a. Senarai perkataan daripada suku kata yang dipilih
b. Langkah-langkah pengajaran
c. Satu contoh Rancangan Pengajaran Harian Bertema yang menggunakan perkataan yang dipilih.
d. Hasilkan buku bacaan bergred (yang menunjukkan suku kata dan perkataan yang dipilih)
Proses dan perkembangan pembelajaran bahasa dan 2M adalah satu proses yang berterusan (continuous. Secara terperinci huraikan Perspektif Pendekatan Kaedah Gabungan Bunyi Kata (KGBK) dari perspektif:
a. Teori dan konsep
b. Langkah-langkah menggunakan KGBK
c. Kekuatan dan kelemahan KGBK
d. Isu dan cabaran KGBK
Tugasan 2:
Kaedah Gabungan Bunyi-Kata (KGBK), iaitu pendekatan yang menggabungkan pendekatan abjad-fonik (bunyi) dan pendekatan seluruh perkataan. Pilih satu kemahiran mengajar perkataan suku kata dan hasilkan satu modul mengajar yang lengkap menggunakan KGBK yang mengandungi:
a. Senarai perkataan daripada suku kata yang dipilih
b. Langkah-langkah pengajaran
c. Satu contoh Rancangan Pengajaran Harian Bertema yang menggunakan perkataan yang dipilih.
d. Hasilkan buku bacaan bergred (yang menunjukkan suku kata dan perkataan yang dipilih)
0 comments:
Post a Comment